FAG STEBULIŲ REMONTO RINKINYS

To dar nebuvo! Įmonė FAG rinkai pristatė „Volvo“ komercinėse transporto priemonėse naudojamų ašių stebulių guolių remonto rinkinį. Tai pirmasis ir vienintelis gamintojas, kuris parengė remonto rinkinį, skirtą paprastam ir greitam sunkvežimių stebulių guolių pakeitimui.
Iki šiol komercinių transporto priemonių stebulių remonto nebuvo galima atlikti naudojant dalis, įsigytas atsarginių dalių rinkoje. Įmonė FAG pirmoji parengė guolių rinkinį stebulėms, kurių kokybė atitinka originalius guolius.
Vieno rato rinkinį sudaro du fiksavimo žiedu sujungti kūginiai guoliai, kurie yra surinkti ir užpildyti tepalu. Sumontavus, šie guoliai yra sujungiami žiedu. Ši idėja ir montavimo technologija yra saugoma patentu.
Naudojant tris FAG remonto rinkinius galima suremontuoti 20 stebulių, naudojamų daugiau nei 700 skirtingų „Volvo“ automobilių. Šis sprendimas leidžia sumažinti dalių užsakymo išlaidas ir jų sandėliavimo erdvę. Ne mažiau svarbiu šio rinkinio naudojimo privalumu yra paprastas ir greitas montavimas. Rinkinyje yra specialus įrankis, skirtas paprastam guolių keitimui, taip pat informacinė brošiūra ir montavimo instrukcija.
FAG remonto rinkinį galima naudoti priekinių (7,5 t ir 9,0 t) ir galinių (11,5-13,0 t) ašių stebulių remontui. Rato stebulės sumontavimo ir išmontavimo būdas gali skirtis, priklausomai nuo remontuojamos transporto priemonės markės. Visada reikia laikytis transporto priemonės gamintojo nurodymų.
Toliau pateikiame tipinės stebulės pakeitimo procedūros aprašymą:

1. Nuimti rato stebulę pagal transporto priemonės gamintojo nurodymus. Nuvalyti montavimo vietą ir palikti uždengtą švaria šluoste iki pakartotinio stebulės surinkimo. Tada tinkamu įrankiu (pavyzdžiui, atsuktuvu) pašalinti fiksavimo žiedą.
2. Mediniu plaktuku iš stebulės išmušti vidinį ir išorinį guolius, išimti juos kartu su sandarinimo žiedais.

pav. 1
3. Naudojant presą išspausti abu žiedus, užtikrinant, kad stebulė po presu guli lygiai. Stebulės kraštinių pažeidimas presuojant gali sukelti jos sugadinimą.

pav. 2
4. Visiškai pašalinti seno tepalo likučius iš stebulės, tada kruopščiai išdžiovinti ir patikrinti stebulės būklę galimų sugadinimų atžvilgiu.
5. Nuo FAG remonto rinkinio pašalinti naujo guolio transportavimo apsaugos žiedą (pažymėtas rodykle, jeigu naudojamas).

pav. 3

Guolių pusės yra surinktos ir užpildytos tepalu. Jų negalima ardyti, taip pat negalima išiminėti sandariklio ir blokavimo žiedo (pažymėtas rodykle).

pav. 3a pav. 3b
6. Montuojant reikia nustatyti vidinio remonto guolio padėtį. Remontui skirto guolio pusės yra pažymėtos. Reikia užtikrinti, kad užrašas „Inboard” būtų nukreiptas į viršų.

pav. 4
7. Įspausti vidinį guolį presu. Norint tai atlikti, reikia naudoti rinkinyje esantį montavimo žiedą – didžiausia apkrova 60 kN. Įdėti tarpinę plieno plokštelę (pažymėtą rodykle) tarp preso ir montavimo žiedo.

pav. 5

Guolio montavimui negalima naudoti plaktuko.

pav. 5a pav. 5b

Įspaudus guolį, reikia patikrinti sandarinimo žiedo padėtį.
8. Nustatyti išorinio remonto guolio padėtį. Remontui skirto guolio pusės yra pažymėtos. Reikia užtikrinti, kad užrašas „Outboard” (t. y. išorinė pusė) būtų nukreiptas į viršų.

pav. 6

Patikrinti sandarinimo žiedo padėtį (pažymėta rodykle).
9. Įspausti išorinį guolį presu. Norint tai atlikti, reikia naudoti rinkinyje esantį montavimo žiedą – didžiausia apkrova 60 kN. Įdėti tarpinę plieno plokštelę (pažymėtą rodykle) tarp preso ir montavimo žiedo.

pav. 5

Guolio montavimui negalima naudoti plaktuko.

pav. 7a pav. 7b
10. Plastikiniu pleištu įstatyti fiksavimo žiedą.

pav. 8

Turi pasigirsti būdingas fiksavimo žiedo įsistatymo į vietą trakštelėjimas. Tik dabar abi guolio pusės yra tarpusavyje sujungtos.

pav. 8a pav. 8b
11. Patikrinti, ar tinkamai įsistatė fiksavimo žiedas.

pav. 9

Tinkamai sumontavus, žiedas įsistato į griovelį, kuriame gali laisvai suktis.
12. Sumontuoti stebulę pagal transporto priemonės gamintojo nurodymus. Stebulės velenas turi būti visiškai nuvalytas ir padengtas montavimo tepalu.