„Q-Service Truck“. Kaip iššifruoti kodą Q?

Grynakraujai pragmatikai teigia, kad šiame pasaulyje nebūna „nemokamų pietų“ ir kad kiekvienas geras darbas turi tam tikrą savanaudiškumo pradą. Su tokių teorijų šalininkais diskutuoti sudėtinga, nes, labai norint, diskredituoti galima ir Motiną Teresę. „Q-Service Truck“ – ne išimtis. Komercinio transporto „sveikata“ besirūpinančioms serviso įmonėms kvietimas jungtis į vadinamąją skėtinę organizaciją ir nemokamai gauti brangiai kainuojančios informacijos iš pradžių atrodė kaip tikrų tikriausias nesusipratimas.

Visgi daugiau nei 20 metų, kiek gyvuoja „Inter Cars S.A.“ ir nepriklausomų komercinio transporto servisų iniciatyva įkurtas tinklas, yra daugiau nei pakankama laiko atkarpa, kad visos abejonės būtų išsklaidytos, o gaunama nauda pagrįsta daugybe įkvepiančių pavyzdžių.

„Viskas prasidėjo 1999-aisiais, kai Lenkijoje į „Inter Cars S.A.“ kvietimą paieškoti bendrų sąlyčio taškų ir pasidalinti gerąja patirtimi atsiliepė penki sunkvežimių remonto ir aptarnavimo srityje dirbę servisai. Per vėlesnius du dešimtmečius prie „Q-Service Truck“ klubo prisijungė 170 įmonių septyniose Europos šalyse. Lietuvoje yra 17 tinklo partnerių, kurie savo kasdiene veikla įrodė bendradarbiavimo naudą ir paneigė populiariausią mitą, esą konkuruojančios įmonės negali dirbti vienoje, asociacijos principais savo veiklą grindžiančioje, struktūroje“, – pasakoja „Q-Service Truck“ tinklo Lietuvoje projektų vadovas Arūnas Griauzdė.

Jo teigimu, didmenine detalių prekyba besiverčiančio „Inter Cars S.A.“ strategai labai anksti suvokė, kad daugeliui jų partnerių kur kas svarbiau yra informacija, kaip kelti paslaugų kokybę, pritraukti naujus ir išlaikyti esamus klientus, kaip suspėti sekti svarbiausias technologines naujoves, kuriomis prifarširuoti modernūs vilkikai ir t. t.

„Nuolatinis meistrų kvalifikacijos kėlimas problema tapo sulig ta diena, kai sunkvežimiuose buvo pradėti montuoti įvairūs elektroniniai moduliai, o vilkikų remontui nebepakako veržliarakčių komplekto. Kadangi informacijos, kurią, norint greitai ir kokybiškai darbuotis, kiekiai augo tarsi ant mielių, mažesnėms serviso įmonėms visus šiuos procesus suvaldyti tapo pakankamai sudėtinga. Kaip tik tada „Inter Cars Lietuva“ pasiūlė savo pagalbą – organizuoti įvairius mokymus ir padėti jiems žengti koja kojon su technikos progresu. Dabar rinkos profesionalai ir ekspertai pristato naujausias remonto technologijas, nagrinėja serviso padalinių darbo organizavimo subtilybes, veda tiek teorinis, tiek praktinius užsiėmimus. „Q-Service Truck“ tinklo nariams visi šie dalykai kainuoja ženkliai pigiau nei paprastai prašoma rinkoje“, – dėsto A. Griauzdė.

Kadangi efektyviausios pamokos – mokymasis iš savų klaidų, „Q-Service Truck“ idėjos architektai, glaudžiai bendradarbiaudami su sunkvežimių dalių gamintojais, ne tik supažindindavo su naujais produktais ir technologijomis, bet skatino pačius sunkvežimių remonto verslo praktikus dalintis savo patirtimi. Pastarasis procesas ilgą laiką buvo paženklintas sodriu nepasitikėjimo poskoniu, nes servisų vadovai labai ilgai „virškino“ mintį apie pagalbą savo konkurentams. Persilaužimas įvyko tuomet, kai „Q-Service Truck“ nariai įsitikino, jog pasufleravę kokio nors inžinerinio rebuso sprendimą, padėję sutaupyti laiko ir pinigų, ar kokiais nors kitais būdais pagelbėję kolegoms, to paties gali tikėtis ir iš kitų tinklui priklausančių įmonių.

„Žinoma, daugiausia universalių vadybos ir tam tikrų technologinių procesų optimizavimo pasiūlymų teikia „Inter Cars Lietuva“. Priimti juos ar darbuotis vadovaujantis savais algoritmais – tai sprendžia kiekvienos įmonės vadovas, nes yra visiškai nepriklausomas – tapdami „Q-Service Truck“ tinklo nariais jie neprisiima jokių griežtų įsipareigojimų, nemoka nei stojimo, nei narystės mokesčių. Netgi, galima sakyti, kad čia žaidimas vyksta į vienus vartus, nes tokios įmonės gauna visą įmanomą pagalbą ir žinias tiek iš „Inter Cars Lietuva“, tiek iš tinklo narių. „Q-Service Truck“ įkūrėjų veikloje galima įžvelgti bene vienintelę savanaudiškumo užuomazgą – jie įsitikinę, kad montavimo metu bus sugadinama mažiau tiekiamų atsarginių dalių, servisai mažiau laiko sugaiš taisydami klaidas, dirbs kokybiškiau, pelnys geresnę reputaciją savo klientų tarpe ir gaus daugiau užsakymų. Kitaip tariant, geriau bus absoliučiai visiems“, – atvirauja „Q-Service Truck“ tinklo Lietuvoje projektų vadovas.

Pasakodamas apie Lietuvos įmonių, prisijungusių prie „Q-Service Truck“, patirtį, A. Griauzdė vardijo atvejus, kad įmonės ne tik pagelbėja kitiems tinklo nariams spręsti netikėtai jų klientus užgriuvusias problemas, bet kartais netgi skolina tam tikrų kompetencijų meistrus. Vienas šviežiausių sprendimų – įkurti uždarą grupę „Viber“ tinkle, kurios nariai itin operatyviai gali gauti atsakymus į rūpimus klausimus. Aktualijos analizuojamos ir specializuotuose „Inter Cars Lietuva“ leidiniuose.

Kitas ir pačius „Q-Service Truck“ tinklo iniciatorius nustebinusių bendradarbiavimo pavyzdžių – vilkikų automatinių pavarų dėžių remonto mokymai. Šis agregatas yra vienas brangesnių, o jo tvarkymas priskiriamas prie sudėtingesnių darbų, todėl žinios čia – itin svarbios. Visa tai puikiai suvokdami, mokymų organizatoriai nustatė atitinkamas dalyvavimo kainas potencialiems klientams.

„Žinau, kad dalyvauti renginyje planavo keletas mūsų tinklo narių, tačiau galiausiai tai pavyko vos vienai ar dviems serviso įmonėms. Todėl kai sužinojome, jog grįžę iš mokymų jie patys pasidalino patirtimi – buvome labai maloniai nustebinti“, – pasidžiaugė A. Griauzdė.

„Q-Service Truck“ projektų vadovas taip pat prasitarė, kad artimiausiu metu galimybės jungtis prie šio tinklo gali būti šiek tiek pakoreguotos. Visuotiniame Lietuvos tinklo narių susirinkime po taisymų ir papildymų buvo priimti nauji „Q-Service Truck“ tinklo Lietuvoje įstatai, taip pat numatyti tam tikri atrankos į tinklą kriterijai. Visi nori, kad tinkle dirbtų tik aukštos kvalifikacijos ir nepriekaištingos reputacijos serviso įmonės, siekiama, kad „Q-Service Truck“ vardas taptų profesionalumo ir kokybės sinonimu.

Autorius: Renaldas Gabartas